Seleccionar página

Retarus Press Release:

SAP certifies Retarus communication interfaces

Connect messaging services seamlessly via BC-SMTP to SAP S/4HANA

Madrid, 02.05.2018 // Retarus’ customers can continue to rely on the integration capabilities and compatibility of their services with SAP solutions. Now the communication interface BC-SMTP, used in the Retarus Messaging Services and the Faxolution 6 for SAP S/4HANA service, has been officially “SAP Certified”. In addition, the SAP certification for SAP NetWeaver via the BC-SMTP 6.40 interface has been renewed.

For a service to be given the right to bear the “SAP Certified” designation, the provider has to undergo a stringent qualification procedure. The SAP Integration and Certification Center examines whether the service applying for certification is based on the integration technologies defined by SAP. By means of regular recertification procedures, it is then ensured that an undisrupted connection is available, even following the implementation of upgrades. Retarus is one of the first companies to successfully pass through the certification process for the above-mentioned interface.

SAPcertified
Roland Augustin, Vice President Strategy, Retarus

“For businesses it is especially important that communication services can seamlessly be integrated into their existing business applications and the company’s own infrastructure,” emphasizes Roland Augustin, Vice President Strategy at Retarus. “Through standardized interfaces, both the cost of integration and total operational costs are reduced substantially. With certification procedures such as the ‘SAP Certified’ program, we make it easier for our customers to decide to invest and in this way create additional trust.”

The integration of Retarus’ Global Delivery Network facilitates the digital sending and receiving of business-critical documents, such as business records, from corporate SAP systems via Retarus Cloud Fax Services. After connecting via interfaces like SAP-RFC or BC-SMTP, a fax service is permanently available for use directly in the business application. Fax jobs are optimized for transmission by the Retarus platform and sent out without delay, taking into account the assigned priority. Status updates from recipients are reported back to the respective SAP system along with the document ID. Retarus Enterprise SMS Services, moreover, also offer the option of sending SMS messages directly via Retarus’ global platform.

Acerca de Retarus

Con sus excelentes soluciones y servicios, su infraestructura inteligente y sus tecnologías patentadas, Retarus gestiona la comunicación para empresas en todo el mundo. Las tecnologías de vanguardia, los centros de datos altamente disponibles y la innovadora Cloud Messaging Platform de Retarus ofrecen máximos niveles de seguridad y rendimiento, así como continuidad empresarial. Gracias a su experiencia en la gestión de flujos de información a nivel empresarial, Retarus se encarga de que toda información llegue de forma segura y fiable en el momento adecuado, al lugar adecuado y en el formato adecuado - desde 1992, y con 15 sucursales en cuatro continentes. Más de la mitad de las empresas del EURO STOXX 50 y el 25% de las del S&P100 confían en los servicios de Retarus. Entre los clientes se encuentran, entre otros, Adidas, Bayer, BNP Paribas, Bosch, Cepsa, Continental, DHL, Fujitsu, Goldman Sachs, Honda, Iberia Cargo, Línea Directa Aseguradora, Linde, PSA, Puma, Singapore Airlines, Sixt, T-Systems y Zeiss.

Las imágenes/los medios se ponen a libre disposición para cualquier reportaje relacionado publicado en medios de imprenta u online a nivel nacional e internacional.

Siempre al día

¿Usted desea recibir información periódica de Retarus? Nuestro boletín de noticias le mantendrá siempre al día.

Centro de prensa

retarus (Ibérica) S.L.U.